😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

خوشحالی واقعی یعنی چه ؟ چگونه خوشحال زندگی کنیم ؟

خوشحالی

ما هنگامی خوشحالی واقعی را تجربه می کنیم که از خویشتن و درون خود آگاه شویم، بدون اینکه به مکان ، فرد یا هر چیز دیگری در زندگی وابسته باشیم.

خوشحالی یعنی چه ؟

خوشحالی واقعی هیچ ارتباطی با خوشحالی فیزیکی ندارد، زیرا خوشحالی فیزیکی موقت و گذرا می باشد. شادمانی از درون ما آغاز می گردد، به طوری که اگر خود ما شاد نباشیم ، هیچ شخصی نمی تواند شادی را به ما ببخشد. در واقع باید گفت شادمانی واقعی هیچ وابستگی به وقایع اطراف ما نداشته، بلکه از عمق دل ما بر می خیزد. خوشحالی واقعی نمی تواند آسیب پذیر باشد،‌ چون به شرایط وابستگی ندارد.

اگر ما انتظار داشته باشیم دیگران همیشه ما را خوشحال کنند، معمولا ناامید می شویم. چون احساسات واقعی در دورن خودمان ریشه داشته و کاملا می توان گفت آن ها یک حس درونی هستند.

مهم ترین عاملی که می تواند کمک کند در درون خود تغییر ایجاد کنیم این است که روی ذهن خود کار کنیم. ذهن ما طوری تکامل یافته که تمایل دارد به سوی افکار منفی برود. اگر بتوانیم افکار خود را تغییر دهیم، در واقع می توانیم خوشحالی درونی را در خودمان پدیدار نماییم.

خوشحالی واقعی یعنی چه؟
خوشحالی واقعی یعنی چه؟

چگونه خوشحالی واقعی را در خود تقویت کنیم؟

  • کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. علاقمندی های خود را بیابید و ببینید با انجام چه کارهایی احساس بهتری دارید. به عنوان مثال کار هایی مانند شنا کردن ،‌ کشیدن نقاشی ،‌ خواندن کتاب و … را انجام دهید.
  • همیشه سپاسگزار باشید. به داشته های خود فکر کنید. وقتی شما بابت همه چیزهایی که دارید عمل شکرگزاری را انجام می دهید، متوجه دارایی و نعمت های خود شده و خواهید دید که شما چقدر خوشبخت هستید.‍
  • به دیگران داوطلبانه کمک کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، احساس خوبی نسبت به دیگران پیدا می کنید که این خودش کمک می کند از درون احساس خوشحالی داشته باشید.
  • ورزش کنید،‌ چون ورزش کردن باعث می شود بدنی سالم داشته و در نتیجه سطح استرس در شما کاهش می یابد. در کنار آن اندورفین در شما آزاد گردیده و در نهایت شما احساس شادمانی بیشتری می کنید.
  • تفکرات منفی ذهن خود را متوقف کنید. برای رهایی از افکار منفی، افکار مثبت را جایگزین آن نمایید. (برای انجام این کار قانون رهایی و پالایش را که قبلا کامل توضیح داده ایم، مرور کنید.)
  • دیگران را راحت تر ببخشید و گذشته را رها کنید. روی آینده روشن بیشتر تمرکز کرده و بگذارید گذشته همان در گذشته باقی بماند.
  • سعی کنید خودتان باشید. کارهایی را که دوست دارد و خودتان صلاح می دانید انجام دهید. نظر دهی دیگران در مورد شما اصلا اهمیتی ندارد،‌ پس آن طور که احساس بهتری دارید رفتار کنید.

تقویت خوشحالی چگونه است؟
تقویت خوشحالی چگونه است؟

چکیده :

خوشحالی درونی حسی خوشایند و پایدار است که در وجود شخص ریشه دارد. به همین دلیل است که پایداری بیشتری داشته و حتی در مواقعی که شخص در زندگی با موانع یا دشواری ها روبرو می شود ،‌ باز احساس شادمانی در او باقی مانده و تحت کنترل خودش می باشد. سوال این است وقتی در زندگی دچار چالش و مشکل شدیم،‌ چطور ممکن است باز هم خوشحال بمانیم؟

هنگامی که خوشحالی از وجود شما نشاٌت می گیرد،‌ شما یک احساس باثبات بودن را تجربه کرده و در مواقع دشوار زندگی نیز به کمک شما می آید. این شادمانی کاذب نیست و دیگر با کوچکترین تلنگر از بین نمی رود. اگر فردی از زندگی خود رضایت کافی داشته و در کنار آن از احساس مطلوب نیز بهره گیرد، این دو عامل مهم در درون او نهادینه شده و کیفیت زندگی او را بهبود می بخشند. پس بسیار مهم است یاد بگیرید که چطور زندگی کنید و چگونه از زندگی خود لذت ببرید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×