😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

قانون باور چیست؟

قانون باور

در اینجا در مورد قانون باور و چگونگی کنترل افکار و رفتارمان صحبت خواهیم کرد.

تاکنون در مورد باور چیزهای زیادی شنیده ایم. می گویند باور مهم است ولی ممکن است دلیل اینکه دقیقا چه قدر مهم است را ندانیم. آیا میدانید باور چیست؟ باور تکرار مکرر یک فکر است که تبدیل به باور می شود. باورهای ما تبدیل به سرنوشت ما می شوند. یعنی تجربه ای که الان در زندگی خود داریم همان باورهای ما است. شاید تعجب کنید و بپرسید مگر می شود این جهنم یا سرنوشت نا خوشایندی که در آن هستیم باور ما باشد؟

قانون باور
قانون باور

افکار تکرار شونده باورهای شما می شوند

در قانون باور افکار تکرار شونده ی شما عادت های شما را می سازد و عدات شما کیفیت و چگونگی زندگی شما را می سازد. فقط خودمان نیستیم که باورهایمان را می سازیم، باورهای ما توسط پدر و مادر و مدرسه و آموزش پرورش و اجتماع و تلوزیون، دوستان و…. ساخته می شود. و در واقع ما توسط باورهایمان کنترل می شویم. ما تا زمانی که نتوانیم ذهنمان را کنترل کنیم نمی توانیم زندگیمان را تغییر دهیم. در این مورد به مطلب کنترل ذهن مراجعه کنید.

با افکار خود مبارزه نکنید، بلکه مشاهده و بررسی کنید.

گاهی تکرار اتفاقهای مشابه و نا خوشایند ما را متعجب میسازد. اصلا نمیدانیم از کجا آب می خورد. در قانون باور هر آنچه را که به آن توجه کنی باور تو می شود. و هر چه که باور تو باشد سرنوشت تو می شود. هر چه تو فکر کنی درست است و حقیقت زندگی خواهد شد. پس خیلی مراقب باش به چه چیزی توجه می کنی، کانون توجه تو واقعیت زندگی تو خواهد شد.

تغییر سرنوشت در قانون باور

تغییر سرنوشت شما دست خودتان هست. اگر باورهایتان را تغییر دهید. زندگیتان تغییر خواهد کرد. کیفیت زندگی شما بستگی به باورهایتان دارد. روی افکار خود کار کنید. باورهای قوی بسازید. طبق قانون باور به هر چیزی با احساس توجه کنیم جز باورهایمان می شود. به همان نسبت اتفاقات را در زندگی تجربه می کنیم.

با تغییر باور سرنوشت بهتر را جذب میکنیم
با تغییر باور سرنوشت بهتر را جذب میکنیم

در قانون باور ما باید دائما احساسمان را چک کنیم چون زمانی که حس بد یا خوب ما به کرات تکرار شود، ذهنمان باور میکند. دیگر لازم نیست که عمدا تکرار شود خود ذهن بر طبق عادت به سمت تکرار میرود. عادت ها همان باورهای ذهنی ما هستند که نا خود آگاه به صورت عادت در آمده اند. ما دیگر به بعضی از رفتار ها عادت کرده ایم و آن قدر که حتی آگاه به آن نیستیم و تلاشی برای تغییر آنها نمی کنیم. حتی در بعضی از رفتارها ناخود آگاه آن عمل ر ا انجام می دهیم.

قانون باور در تغییر عادت

در قانون باور شاید تغییر عادات و باورها خیلی راحت نباشد. بخاطر همین است که بیشتر انسانها در حالت قبلی خود به سر میبرند و هر چه قدر میخواهند تغییر نمی کنند. ولی غیر ممکن نیست و با تلاش و پشتکار و انجام تمرینات و تکنیک هایی در این مورد میتوان به پیشرفت های چشم گیری دست پیدا کرد. برای رسیدن به خواسته ها باید باور های خود را تغییر دهید.

انسان ماشین اثبات باورها است.

در قانون باور ما با توجه به رفتارها می توانیم دلیل و ریشه ی افکارمان را در بیاوریم و روی آنها کار کنیم. باورهای ما هستند که به ما می گویند چه کار کنیم. و تجاربی که داریم از همان باورهای ما است.

مثلا شخصی در زندگیش دائما خیانت میبیند. این شخص چون ایراد خیانت را در طرف مقابل خود میبیند و او را مقصر میبیند شروع میکند به شکایت و گله و خود را کاملا محق میداند. تا جادیی پیش میرود که از آن شخص جدا می شود. و شخص دیگری وارد زندگی او می شود. او با این فکر که دیگر راحت شده و مساله اش حل شده است، وارد رابطه ی جدیدش شده و ادامه می دهد تا جایی که ناگهان میبیند این شخص هم به او خیانت کرده است. و او نتیجه میگیرد خیلی بد شانس است. به نظر شما چرا اتفاقات تکراری برای این شخص تکرار می شود؟

استفاده از قانون باور برای هم جهت کردن باورها با خواسته ها

اگر باورهای ما هم جهت با خواسته های ما شوند، نتایج دلخواه ما خلق می شوند. گاهی که به صورت تکراری با یک مشکل رو برو می شویم باید جستجو کنیم و ببینیم در پس افکار ما چه باورهایی نهفته است که این مساله بارها تکرار می شود. باید از ضمیر نا خود آگاه خود بپرسیم، آن باوری که از نظر من پنهان است را بر من نمایان کن و بعد مسئله را رها کرده و منتظر جواب بمانیم. جواب ما ممکن است همان لحظه یا چند روز بعد بیابد زمانش مهم نیست. مهم این است که باور غلط را پیدا کنیم.

البته گاهی در پشت یک موضوع ممکن است بیشتر از یک باور باشد یا یک باور ریشه ای باشد،
که چند باور زیرشاخه را تحت شعاع قرار بدهد.
در هر صورت پیدا کردن باور غلط و کار کردن روی آن باور غلط به ما کمک میکند
که به صورت ریشه ای به حل مساله بپردازیم.

مقاله سایت Wikipedia در این مورد مطالبی دارد.

مثالی برای چگونگی کارکرد قانون باور

بله دقیقا بخاطر باور های نهفته ی این شخص است که این اتفاقات تکراری قوی تر می شود. و این شخص اگر همین طوری ادامه بدهد در مشکلاتش غوطه ور می شود و باورش قوی تر می شود. با مثالی جذاب برایتان این مورد را واضح تر می کنم. شما ببینید در زمان قدیم بیشتر جاده ها به صورت جاده ی خاکی و باریکی بود که با تردد حیوانات و انسانها از وسط جنگل یا باغ یا غیره…..به صورت جاده ی کوچکی در میامد که اصطلاحا به آن جاده مال رو می گفتند. و به مرور زمان با تردد مکرر به صورت جاده های بزرگ تر و حتی به صورت بزرگراه در می آمد.

جایگزینی باورهای درست

حالا با توجه به مثال فوق در قانون باور هم دقیقا مثل این مثال باورهای ما در ابتدا مثل جاده های مال رو هستند که به مرور زمان بر اثر تکرار افکار به صورت بزرگراه و همان باور های سرنوشت ساز در می آید. بنا بر این باور ها را باید شناسایی کنیم و به سرعت با جایگزین کردن باورهای درست و تکرار آنها به صورت باور جایگزین در بیاوریم.

  • تکرار باورهای جایگزین با تکرار و یاد آوری مکرر امکان پذیر است.
  • تجربه زندگی خود را با تغییر باور متفاوت کنید.
  • سرنوشت خود را با کار روی باور تغییر دهید.
  • با کار روی باور امکان زندگی خوشبخت و رویایی را برای خود رقم بزنید.
  • قانون باور قانون جادویی تغییر سرنوشت است پس آن را بسیار جدی بگیرید.
  • با توجه به افکارتان باورهای قدیمی خود را پیدا کرده و روی آنها جدی کار کنید.
  • اگر امروز وقت برای کار روی باورهایتان پنداشته باشید فردا باید بهای سنگینی را بابت عواقب آن بدهید.
  • تمرکز خود را روی افکارتان بگذارید و با تمام وجود روی تغییر باورهایتان کار کنید.
  • مسائل خود را بنویسید و بررسی کنید بینید جه باوری باعث بوجود آمدن آن شده است.

شاد و موفق باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×