😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

افزایش سلامت روانی چگونه صورت می گیرد؟

افزایش سلامت روانی

چرا در زندگی برخورداری از سلامت روان بسیار مهم است؟ در این مقاله با موضوع افزایش سلامت روانی با ما همراه باشید.

چرا افزایش سلامت روانی مهم است؟

یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر انسانی، سلامت روان او می باشد. یعنی ما در هر نقش و جایگاهی که در زندگی هستیم، سلامت روان ما روی عملکرد مان تاثیر مستقیم خواهد داشت. این که چگونه با اطرافیان خود رفتار می کنیم و یا نحوه رویا رویی ما با چالش های زندگی مان، ارتباط مستقیمی با سلامت روان ما خواهد داشت. حتی بسیاری از بیماری های جسمی نیز، ریشه در روح و روان ما دارند. زیرا در صورت عدم سلامت روان دچار استرس، اضطراب، افسردگی و نا امیدی و … می گردیم. انگیزه خود را از دست می دهیم و در نتیجه کیفیت زندگی مان بسیار کاهش می یابد. در کنار این مقاله می توانید مقاله سلامت روانی انسان را نیز مطالعه نموده و از آن بهره ببرید.

هنگامی که ما از سلامت روان برخوردار هستیم، با اضطراب های خود نیز به شکل بهتری کنار می آییم. زیرا مراقب سلامت جسمی خود نیز هستیم، با دیگران روابط بهتری برقرار می نماییم و در جامعه نیز به شکل سازنده تری ظاهر می گردیم. در نهایت زندگی با کیفیت تری را تجربه می نماییم. به این دلیل است که تلاش در جهت افزایش سلامت روانی، امری بسیار مهم و اساسی در زندگی می باشد. در کنار این مقاله می توانید مقاله توانبخشی روانی را نیز مطالعه نمایید.

چرا افزایش سلامت روانی مهم است؟
چرا افزایش سلامت روانی مهم است؟

برای افزایش سلامت روانی خود چه کنیم؟

اولین و مهم ترین قدم در این مسیر رسیدن به خودآگاهی است. خودآگاهی تاثیر بسیار زیادی در مسیر افزایش سلامت روانی ما خواهد داشت. شناخت خودمان و احساساتمان کمک می کند تا بتوانیم با هیجانات زندگی خود به درستی رفتار نماییم. زیرا احساسات خود را می شناسیم و آن ها را سرکوب نمی کنیم. از نقاط قوت و ضعف خود به خوبی آگاه هستیم. بنابراین خود را با تمام ویژگی هایی که داریم می پذیریم و توانایی مدیریت احساسات خود را خواهیم داشت.

گاهی لازم است در زندگی، برای خود مان وقت بگذاریم و فعالیت هایی را که از انجام آن ها لذت می بریم انجام دهیم. فعالیت هایی نظیر مدیتیشن، ورزش کردن، پیاده روی، مطالعه کردن، گوش کردن به موسیقی و یا هر کاری که به ما احساس خوشایند می دهد. انجام این کار باعث می شود که برای خود ارزش قائل شویم و عزت نفس ما نیز افزایش یابد. در نتیجه سلامت روان ما نیز تقویت می گردد.

داشتن روابط اجتماعی سالم نیز می تواند احساس ارزشمندی را افزایش دهد. اوقاتی را که ما با دوستان نزدیک یا خانواده خود می گذرانیم، باعث می شود که از حمایت عاطفی آن ها بهره ببریم. ضمن این که ما نیز از آن ها حمایت خواهیم کرد. بنابراین وجود این ارتباط سالم و دو طرفه کمک می کند تا از نظر سلامت روح و روان تقویت گردیم و در نتیجه احساس شادی و نشاط بیشتری را در زندگی داشته باشیم.

چکیده:

خیلی مهم است که برای داشتن همه چیز هایی که در اختیار داریم، شکر گزار پروردگار خود باشیم. قدردان داشته هایمان باشیم و ارزش و اهمیت بودن آن ها را درک کنیم. مهم است که شکر گزاری را حتی برای داشتن کوچک ترین داشته هایمان فراموش نکنیم. حتی می توانیم از اطرافیان خود نیز بابت حضور و همراهی هایی که در زندگی با ما دارند، تشکر کنیم و خداوند را بابت حضور آن ها شاکر باشیم. این رفتار باعث می شود فراوانی نیز به سمت زندگی ما جاری گردد. ضمن این که احساس خوشبختی می کنیم و زندگی با کیفیت تری را نیز تجربه خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×