😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

دوست داشتن خود را بیاموزیم

دوست داشتن خود

در اینجا می آموزیم که چرا باید خودمان را دوست داشته باشیم و چگونه این کار را انجام دهیم.

چرا باید دوست داشتن خود را بیاموزیم؟

بیشتر انسانها برای دریافت عشق به بیرون از خود روی می آورند. برای این که یک تعریف بشنوند و یا تایید شوند بهای زیادی را می دهند، تا مورد توجه واقع شوند. می دانید چرا؟؟؟ چون انسان به صورت ذاتی مورد عشق واقع شدن و دوست داشته شدن را می طلبد و می خواهد مورد توجه باشد. یک کودک اگر در دوران خردسالی مورد توجه قرار نگیرد حتی تا سر حد مرگ پیش می رود و از بی محبتی ممکن است بمیرد. توجه و محبت بسیار مهم است. به همین دلایل گفته شده است انسان ها نیاز دارند که دوست داشته شوند. مورد عشق ورزی قرار بگیرند.

هنر دوست داشتن خود
هنر دوست داشتن خود

دنبال دوست داشتن خود از بیرون نباشید

حالا اگر انسان به دنبال این دوست داشته شدن بیرون از خود بگردد در باتلاق بزرگی فرو خواهد رفت و خود را فریب می دهد. همه میخواهند که دیگران دوستشان داشته باشند و مورد توجه قرار بگیرند ولی جای خطرناکش این است که این دریافت ها را فقط از بیرون بخواهند دریافت کنند. زمانیکه انسان وابسته به محبت و عشق دیگران باشد، در آن صورت است که زنجیر اسارت خود را به گردنش خواهد بست و دیگران هر طور که بخواهند با او رفتار می کنند و او خودش را اسیر دست دیگران می کند.

روش های مختلف کسب محبت

باج دادن عاطفی
گاهی فرد برای دوست داشته شدن آن قدر به اطرافیانش محبت می کند که اصلا خودش دیده نمی شود و گویی یک فرد نامرئی است. او برای رفع این حالت قدر نشناسی بیش از حد محبت می کند و در واقع باج عاطفی می دهد. تا بتواند محبت بیشتری در یافت کند. اما برعکس او نه تنها محبتی دریافت نمی کند، بلکه نادیده هم گرفته می شود. او تعجب می کند چرا مورد بی محبتی قرار می گیرد؟ چرا برعکس اینکه هر چه قدر محبت می کند بیشتر پس زده می شود؟

رسیدگی به ظاهر

بعضی از افراد هم به ظاهر خود بیش از حد توجه می کنند. آنها با خرید لباسهای گران قیمت یا عجیب غریب و پوشیدن آنها می خواهند که خود را ارزشمند نشان دهند و مورد توجه قرار بگیرند. عده ای با آرایش های عجیب و غریب می خواهند توجه بگیرند و عده ی دیگر هم با عمل های زیبایی جراحی خود را زیر تیغ جراحی می برند به امید اینکه فقط یکم بیشتر دوست داشته شوند.

غافل از این که به بی راهه می روند. آنها می بینند که بعد از گذشت یک زمان کوتاه، تازگی همه آن زیبایی های ظاهری کم رنگ شده و باز هم همان آش و همان کاسه خواهد بود. البته ناگفته نماند که من اصلا منکر زیبایی ظاهری نیستم و حتی تاکید هم دارم که هر کسی باید به ظاهر خود اهمیت بدهد. چرا که زیبایی و آراستگی ظاهری، بسته بندی شکیل هر انسان موجهی است. آن جای کار اشتباه است که این کار ها فقط برای دریافت محبت باشد.

دلیل این همه کارها برای جلب توجه چیست؟

خیلی از کارهایی که انسان انجام می دهد و حتی دلیلش را خودش هم نمی داند بخاطر دریافت محبت است. کودک درون ما میخواهد دوست داشته شود و مورد توجه و عشق ورزی قرار بگیرد برای همین اگر از درون ما عشق را به او ندهیم او مثل یک کودک ممکن است از راه های اشتباه، آن را دریافت کند. که این نه تنها کمکی نمی کند بلکه ممکن است به باتلاقی فرو رود که خود شخص هم متوجه نشود.

چه طور می توانم خودم را دوست داشته باشم؟

وقتی ما تصمیم می گیریم که خودمان را دوست داشته باشیم همین تصمیم به تنهایی خودش راه هایی را برایمان باز خواهد کرد و هدایت می شویم به مسیر درست و دوست داشتن واقعی خود را یاد می گیریم که چه طور به خودمان عشق بورزیم. احساس مان عوض می شود و دیگر اهمیت تایید دیگران برایمان کمتر و کمتر می شود.

باید به خود عشق بورزید
باید به خود عشق بورزید

ما باید آموزش ببینیم و یاد بگیریم عشق ورزی به خود را و به فرزندان خود هم یاد بدهیم. به جای تربیت های اشتباه که فرزندانمان را تشویق به عملی می کنیم که همه پسند باشد به او یاد بدهیم که عاشق خودش باشد و خودش را دوست داشته باشد. تا بتواند دیگران را هم دوست داشته باشد و مهارت عشق ورزی را به معنای واقعی بیاموزد.
مقاله عشق ورزیدن به خود توضیحات بیشتری در این زمینه دارد.

روشهای دوست داشتن خود

در اینجا چندین روش را به شما آموزش می دهم.
شما هم می توانید ایده بگیرید و روشهای خلاقانه منحصر به فرد خود را داشته باشید و با ما زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

در ابتدا یک دفتر زیبا با طرح های رنگی برای خود تهیه کنید.

در این دفتر تمام مهارت هایی که دارید کوچک یا بزرگ را بنویسید. هر کاری که فکرش را بکنید مثل آشپزی یا جک تعریف کردن، هر کاری که از شما در آن تعریف می کنند یا خودتان از انجامش لذت می برید و مهارت دارید را بنویسید.

  • نام تمام کسانی که شما را دوست دارند بنویسید.
  • تعریف ها و تمجید هایی که از شما می شود را بنویسید.
  • موفقیت های کوچک و بزرگ را که در گذشته داشتید را بنویسید.
  • خودتان را تشوق کنید و حضور خود را در این جهان جشن بگیرید.
  • لباسهایی را که علاقه دارید بپوشید و گاهی در خلوت خود بهترین لباسهای خود را بپوشید
  • و در بهترین فنجان نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید.

تنها با خود خلوت کنید و خود را به بهترین رستورانی که می شناسید دعوت به غذای مورد علاقه خود کنید.

در ادامه چندین روش دیگر……

  • برای خود به تنهایی برنامه های تفریحی داشته باشید و با کودک درونتان در خلوت خود خوش بگذرانید
  • لیست غذاها و میوه هایی را که علاقه دارید بنویسید
  • و در هفته حتما یک نوع از آن را تهیه کنید و به خود یاد آوری کنید فقط به پاس دوست داشتن به خود.
  • به خودتان احترام بگذارید برای وقت خود ارزش قائل شوید.
  • با انسانهایی که ارزشش را دارند وقت بگذرانید. شما بسیار ارزشمند هستید.
  • دوستان خود را با دقت گلچین کنید زیرا در کنار اطرافیان ارزشمند خود شما بسیار خوشحال و شاد خواهید بود.
  • تمرین کنید جایی که لازم است نه بگویید و خیلی قاطعانه این کار را تا جایی که لازم است انجام دهید.
  • با خانواده خود خوش بگذرانید محیط شادی را ترتیب دهید تا با عزیزانتان شاد باشید
  • یکی از از راه های عشق به خود عشق به خانواده است که شما را شادتر خواهد کرد.

هنر دوست داشتن خود را بیاموزید

این هنر را بیاموزید و تمرین کنید. راه های زیادی در این مورد به شما در اینجا گفتم راه های بسیار دیگری وجود دارد و شما ممکن است خودتان طراحی کنید. مهم انجام و تمرین است. با کمک این تمرینات به طور مستمر، کودک درونتان که بسیار هم قدرتمند است شما را شگفت زده خواهد کرد. پس غافل نشوید و تمرین کنید.مقاله سایت Huffpost مطالبی در این زمینه دارد.

موفق و پایدار باشید… .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×