😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

عشق ورزیدن به خود

عشق ورزیدن به خود

در اینجا بررسی می کنیم چرا باید به خود عشق بورزیم و چطورخودمان را دوست داشته باشیم.

چرا باید، به خود عشق بورزیم؟

کلید همه مسائل ما در عشق ورزیدن به خودمان است. چرا که زمانی ما می توانیم کیفیت زندگی خود را بالا ببریم که حال ما خوب باشد. زمانی حال ما خوب است که به خودمان عشق بورزیم. من به شما تضمین می دهم زمانی که شما اشباح از عشق ورزیدن به خود شدید دیگر نه تنها مسائل جلوی شما رنگ می بازند بلکه شما به موفقیتهای زیادی در همه ی بخش های زندگی خود خواهید رسید. پیشرفت شما چشمگیر می شود و شما به مسیر های درست و میان بر هدایت می شوید.

عشق ورزیدن به خود حال ما را خوب میکند
عشق ورزیدن به خود حال ما را خوب میکند

درون ما و عشق به خود

درون ما که برای موفقیت فردی و خودشناسی و پیشرفت، حال خوب و غیره ….فقط و فقط می توان روی آن حساب کرد به نام های مختلف نامیده می شود. مثل ضمیر ناخود آگاه ، ذهن برتر، روح ، کودک درون ،خود برتر، و….. که فرقی هم نمی کند آن را چه بنامیم، فقط کافی است که درکش کنیم .این مهم است که ما به عشق به خود برسیم و خود را دوست داشته باشیم. وقتی ما شروع می کنیم به عشق ورزی به خود دیگر مسئولیت همه ی اتفاقات را که جذب کرده ایم به عهده می گیریم. دیگر قضاوت نمی کنیم. دیگر بقیه را سرزنش نمی کنیم. به همه عشق می ورزیم و اثر گذار می شویم.در این مورد در مقاله WikiHow توضیحاتی داده شده است.


ابتدا باید رها سازی کنیم

برای عشق ورزیدن به خود اول باید رها کنیم مسائلی را که ذهنمان را مشغول کرده است و رفتار و افکار دیگران به خودشان مربط است. ما مسئول هیچ کسی جز خودمان نیستیم. ما مسئول رفتار و افکار خودمان هستیم. در مورد رها کردن به مقاله قانون رهایی چیست ؟مراجعه کنید. هر چه قدر ذهن سبک بال تر باشد می توانیم بیشتر به خود درونمان وصل شویم. هر چه قدر خود را رها تر کنیم بیشتر به خود وصل می شویم. ارتباط ما با درون مان بیشتر و عمیق تر می شود .

منتظر کسی نباشیم…..

دوستان خوبم برای عشق به خود منتظر هیچ کس نباشیم. فقط خودمان می توانیم به خود کمک کنیم. باید برای خودمان وقت بگذاریم. چه چیزی ارزشمند تر از دوست داشتن خود چون همه ی مسائل انسانها زیر مجموعه این بخش عظیم ما است. این بخش عظیم ما قدرت درونی ما است که ما را کنترل میکند. وقتی ما شروع می کنیم به عشق ورزی به خود تغییرات اساسی را در زندگی خود شاهد هستیم. دگرگون می شویم و میبینیم دید دیگران هم به ما عوض می شود در صورتی که دیگر ما نگران تایید بقیه نیستیم. ما احساس مان به مردم خیلی بهتر می شود. حال دل مان خوب است و انگار همه چیز عالی تر می شود.

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
چتر ها را باید بست
زیر باران باید رفت

چگونه به خود عشق را برسانیم؟

  • حالا با هم بررسی می کنیم که از چه راه هایی می توانیم عشق به خود برسانیم.
  • ولی مهم ترین را ه این است که خودمان را به همین صورت که هستیم کاملا دوست بداریم و بپذیریم.
  • با خودمان مهربان باشیم و خود را ببخشیم.
  • به علایقمان توجه کنیم.
  • تایید طلبی نکنیم.
  • حرف و نظر دیگران در مورد ما مهم نیست ما باید خودمان خود را تایید کنیم.
  • دست از سرزنش و قضاوت خود برداریم.
  • برای خود وقت هایی برای خوشی تک نفره خود با خودم داشته باشیم.
  • با جملات تاکیدی انگیزه بخش به خودمان عزت نفس خود را بالا ببریم.
  • گاهی خودمان را در آغوش بگیریم. و نوازش کنیم وببوسیم. دراین مورد سخاوتمند باشیم.
  • به ظاهر خود برسیم و آراسته باشیم. عطر خوشبو و مخصوص به خود استفاده کنیم.
  • به جسم و سلامتی خود توجه کنیم.
  • به تغذیه خود اهمیت دهیم هر چیز مضر و بی فایده را نخوریم و ننوشیم.
عشق ورزیدن به خود
عشق ورزیدن به خود

یادمان باشد هیچ چیزی باارزش تر از وجود درونی ما نیست که ارزش این را داشته باشد که بخاطرش خشمگین شویم ناراحت باشیم یا حال خودمان را بد کنیم. هیچ چیزی ارزش غمگین شدن و کینه توزی را ندارد. دنیا را خیلی جدی نباید گرفت. به قول خانم اسکاوین شین زندگی را بازی کنید. بر روی امواج پر تلاطم زندگی موج سواری کنید. زندگی را خیلی جدی نگیرید تا یک روز چشم باز کنید و ببینید خودتان را باختید. عمر گرانبها و ارزشمند خود را باختید و بگویید چیزی از زندگی نفهمیدم. تا می توانید به خود عشق دهید. خودتان را دوست بدارید. آگاهانه ببینید و شاهد معجزه های وجود درونی خود باشید.

سلامت و پایدار باشید… .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×