😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

قدرت تجسم خلاق

قدرت تجسم

در این مقاله به قدرت تجسم می پردازیم و به کار گیری این قدرت عظیم را می آموزیم.

قدرت تجسم برای رسیدن به موفقیت

سالیان سال درگذر زمان ما شاهد افرادی بودیم که به شدت موفق بودند و هر آنچه را می خواستند به دست می آوردند. زندگی این انسانها برای افراد دیگر خیره کننده بود ولی علت این همه موفقیت را نمی دانستند. چه طور بعضی از انسانها دسترسی به این همه موفقیت و پیشرفت را دارند، و سایر انسانها در فقر و بدبختی و بیماری بسر می برند و هر چه تلاش می کنند به جایی نمی رسند. این موضوع به نظر خیلی نا عادلانه می آمدکه چطور این اتفاق می افتد؟

قدرت تجسم
قدرت تجسم

رویا پردازی

انسانهای موفق با استفاده از رویا پردازی دسترسی به این قدرت عظیم پیدا کردند. و بعضی از آنها هم به صورت ذاتی و نا آگاهانه بدون این که آگاه باشند از این قانون استفاده می کنند و به دستاوردهای بزرگی می رسند. اما بیشتر مردم هر چه تلاش می کنند به نتیجه نمی رسند. و این چیزی نیست جز این که آنها رویایی در سر دارند که آن را پرورش می دهند و آن را تجسم می کنند و به قدرت تجسم پی بردند.

قانون تجسم چیست؟

این قانون قدرت بسیار شگفت انگیزی دارد که پی بردن به آن و یادگیری این مهارت راه میان بری است برای رسیدن به خواسته هایتان. شما وقتی در ذهن خودتان چیزی را تجسم می کنید ذهن تفاوت میان واقعی و غیر واقعی را تشخیص نمی دهد. آن را برایتان خلق می کند. از همین راه ساده می توان به نفع خود استفاده کرد. برای گول زدن ضمیر نا خودآگاه باید تصویر نهایی را با جزئیات به آن بدهیم. در نهایت ضمیر نا خودآگاه آن تصویر را می گیرد و تبدیل به واقعیت می کند. شما راه رسیدن به آن را نمی دانید ولی ضمیر نا خودآگاه که به شهود و ذهن برتر متصل است از راه هایی که خودش می داند آن خواسته را اجابت می کند.

اپرا وینفری میگوید: هرچیزی را که بتوانید تصور کنید، می توانید خلق کنید.

قدرت تجسم را دست کم نگیرید

نکته مهم این است قدرت تجسم را دست کم نگیرید. از این قدرت به نفع خودتان استفاده کنید. با بکار گیری آن به اهداف و خواسته های خود برسید. در تجسم کردن شما باید نهایت رسیدن به خواسته هایتان را بببینید و تصور کنید، کاملا بودن در آن هدف را حس کنید. به این معنی که احساسات خود را کاملا ببینید. مثلا وقتی در خانه مورد علاقه خود هستید چه جزئیاتی دارد، ظاهر خانه چه نمایی دارد، چند اتاق دارد کف اتاقها پوشیده از چه جنس رو کشی است پرده های خانه چه رنگ و مدلی دارد، آشپز خانه چه دیزاینی دارد …….و به این ترتیب تا می توانیددر جزئیات غرق شوید تا زمانی که حس شما تغییر کند و احساس کنید واقعی است و همین الان شما به این خواسته رسیده اید.

نکات مهم در تمرین قدرت تجسم

تا زمانی که حس تان تغییر نکند این تجسم را درست انجام نداده اید.
تا می توانید در تجسم جزئی تر ببینیید و غرق در آن شوید و سپس رها کنید .
نکته مهم این که بعد از تجسم باید رها کنید و به هدف خود نچسبید.
چسبندگی به هدف یک نوع مقاومت است و مقاومت شما را از هدف دور می کند .
صحبت کردن با احساس خوب در مورد خواسته یکی دیگر از راه های رسیدن به هدف است که نوعی تجسم محسوب میشود.
در مورد خواسته تان تا می توانید صحبت کنید. البته با خودتان حرف بزنید. قبل از خواب و بعد از بیدار شدن بلافاصله تمرین را انجام دهیدتا قدرت تجسم را در خود تقویت کنید.

تجسم اهداف و تکرار آن
تجسم اهداف و تکرار آن

در ادامه موارد بالا……


چون دسترسی شما به ضمیر نا خودآگاه در این زمانها بسیار است.
در طول روز هم در زمانهای مختلف می توانید این کار را انجام دهید.
تکرار هر روز این تمرین بسیار مهم است و به طور منظم.
هدف را از یاد نبرید به جهان و کائنات بسپارید.
نگران هیچ چیز نباشید جهان کار خودش را بلد است.
در این میان رها و آرام باشید تا الهامات و شهود خود را دریافت کنید.
به محض دریافت شهود شجاعانه دست به عمل بزنید.
توضیحات بیشتر درمورد چگونگی انجام این تمرین در مقاله تجسم خلاق وجود دارد.

مرتکب اشتباه بزرگ نشوید

نکته مهم دیگر این است که خیلی از افراد که با اشتیاق شروع به تجسم می کنند. اشتباهی بزرگی مرتکب می شوند که تمام باور هایشان را در مورد قانون جذب و قوانین جهان به هم می ریزد. آن اینکه آنها تجسم و رویا پردازی می کنند و دیگر هیچ، فقط منتظر می مانند تا قانون جذب برایشان همه چیز را فراهم کند. و خواسته هایشان را به آنها بدهد. حتی آنها خود را آماده دریافت نمی کنند. اشتباه آنها این است که درک نکرده اند که قانون جذب طبق خواسته خودشان، آنها را به مسیر درست هدایت می کند، افراد درست را سر راهشان قرار می دهد و تمام جهان برای آنها و خواسته هایشان بسیج می شوند .

در ادامه …..

این افراد تنها کاری که باید بکنند این است که قدم بردارند و کاری که به آنها الهام می شود انجام دهند. ولی حتی حاضر نیستند بهای موفقیت خود را بدهند و ایمانشان ضعیف است به همین خاطر به راحتی فرصت ها را از دست می دهند و بعد تعجب می کنند که چرا این گونه است و قانون جذب به آنها جواب نمی دهد. تمام باور هایشان در مورد قدرت تجسم فرو میریزد و همه چیز را نقض می کنند. چون به این قانون شناخت کامل ندارند.

ایمان قوی لازمه قدرت تجسم است

شما با قدرت تجسم می‌توانید ذهن خود را در مسیر درست هدایت کنید زیرا به آنچه که می‌ اندیشید آگاه هستید و آنها جز اهداف و آرزو های شما هستند. پس باعث ایجاد انگیزه در شما شده و حتی اعتماد به نفس شما را افزایش خواهند داد.

این قدرت تجسم نیست که جواب نمی دهد بلکه کمی عمل گرایی و ایمان قوی می خواهد تا با هدایت الهی از کوتاه ترین مسیر به اهداف بزرگ دست پیدا کنید. فقط لازم است در این مسیر شخصیت و هویت خود را تغییر دهید. روی توسعه فردی خودتان کار کنید و نظم داشته باشند آن گاه همه مثل انسانهای موفق می توانید از نتایج فوق العاده تجسم لذت ببرید. به خواسته های خود برسید و از رسیدن به اهدافتان لذت ببرید.

مقاله ای در سایت Mindvalley توضیحاتی در این مورد دارد.

پایدار و موفق باشید.

دیدگاه‌ها (1)

*
*

    زهرا جاوید Guest 1399-08-18 Reply

    سپاس از شما بانوی گرامی
    عالی بود مثل همیشه

×