😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

باور های قدرتمند کننده چیست؟

باورهای قدرتمندکننده

در این مقاله به تشخیص باور های قدرتمند کننده از باور های تضعیف کننده وتغییر کیفیت زندگی می پردازیم.

کد نویسی و باور های قدرتمند کننده

اگرشناخت کمی از برنامه های کامپیوتری داشته باشید می دانید که اجرای برنامه های مختلف توسط کد نویسی های مخصوص همان برنامه صورت می گیرد. یعنی هر برنامه ای که کد نویسی شود و به کامپیوتر بدهیم همان اجرا خواهد شد و نه غیر از آن ذهن ما یا بهتر بگویم ضمیر ناخود آگاه هم دقیقا همین طور عمل می کند هر برنامه یا به عبارت دیگر باوری را به آن داده باشیم آن برنامه اجرا خواهد شد. بنابر این اولا باید بدانیم که خیلی از این کد نویسی ها و یا باور های ما توسط ما به ذهن داده نشده است بلکه از بدو تولد توسط پدر و مادر و معلم ها و تلوزیون و اجتماع به ما داده شده است پس لازم است دوباره این برنامه ها را به دلخواه خود تغییر دهیم.

باور های قدرتمند کننده
باور های قدرتمند کننده

قانون باور ها

هر قدر که به قانون باور ها و قوانین جهان شناخت بیشتری پیدا کنیم ذهن ما بیشتر می تواند بپذیرد و مقاومت کمتری برای تغییر باور ها خواهد داشت حالا در این این جا به شما می گویم که چگونه باور ها را تغییر دهیم و باور های قدرتمند کننده را جایگزین باور های تضعیف کننده کنیم. وقتی تغییر باور ها با تمرین و تکرار صورت بگیرد و باور جدید جایگزین شود خود به خود تغیرات رفتاری و بیرونی صورت می گیرد داستان از این قرار است که در ابتدا باید سراغ باور های مخرب و مقاومت های ذهنی خود بروید. و آنها ار به نفع خود تغییر دهید.

تشخیص باور ها و تفاوت آنها

باورهای قدرتمند کننده باورهایی هستند که به شما انرژی و نیرو می دهند شما را به حرکت در جهت درست وادار می کنند و در نتیجه شما در جهت اهداف خود حرکت می کنید و از تغییر نتایج به دست آمده شگفت زده می شوید. حالا شاید این سوال پیش بیاید که چگونه تشخیص دهیم چه باوری قدرتمند کننده است و چه باوری تضعیف کننده است؟ در این مورد شما باید از قطب نما و راهنمای درونی خود که به صورت احساس با شما در ارتباط است کمک بگیرید و هدایت شوید اگر احساس بدی داشته باشید یعنی اینکه باور اشتباه و تضعیف کننده دارید و اگر احساس خوبی داشته باشید باور قدرتمند کننده ای در آن مورد دارید.

تشخیص باور ها از طریق احساس شما است
تشخیص باور ها از طریق احساس شما است

چگونه باور های قدرتمند بسازیم؟

حالا بیایید ببینیم چگونه می توانیم باورهای قدرتمند کننده بسازیم. شما در وحله اول ترسهای خود را بنویسید و توجه کنید که این ترسها همان باورهای تضعیف کننده هستند که به شما آسیب می رسانند و بازدارنده هستند. در مرحله بعد شروع کنید به ساختن باور های قدرتمند کننده در همان موضوع که احساس شما را بد کرده و باور های جدید را به صورت جمله تاکیدی تکرار کنید تا در ضمیر نا خود آگاهتان نهادینه شود هر روز و به تعداد منظم جملات را تکرار کنید .

تفکرات توانمند یعنی اینکه شما باید به این باور برسید که گذشته شما تمام شده است و آینده ساختنی است.برایتان مهم نباشد چطور پیش می‌روید. ایمان داشته باشید که شما می‌توانید آن مسئله را اداره و هدایت کنید چون چیزی به اسم شکست قابل قبول نیست فقط شمایک بازخورد متفاوت را تجربه کرده‌اید. پس طرز فکر خود را تغییر دهید و به این باور برسید که مشکلات وجود ندارند آنها فقط چالش‌هایی هستند که با مدیریت ذهن و افکار می‌توانید از آنها گذر کنید. و در نهایت اگر نتیجه دلخواه را نگرفتید می توانید مسیرهای دیگر را امتحان کنید.

مثالی از جملات تاکیدی باور های قدرتمند کننده

من بسیار نامحدودم
خدای درون من مرا هدایت می کند
من انسان توانمند و قدرتمندی هستم
خدا عاشق من است و عاشق پیشرفت و موفقیت من است
من هر روز از هر جهت بهتر می شوم
بسیار خلاق هستم
من به هر کاری دست بزنم موفق می شوم
اینها تعدادی از باور های قدرتمند کننده است
که شما می توانید به عنوان الگو و نمونه از آن استفاده کنید و باور های مخصوص خود را بسازید

در مورد باور برای توضیحات بیشتر به مقاله های زیر مراجعه کنید.
باورهای محدود کننده چیست؟
چه طور به خود باوری برسیم؟
نشانه های تغییر باور چیست؟
قانون باور چیست؟

در این مورد در سایت thriveglobal توضیحاتی داده شده است.

شاد و سعادتمند باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×