😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

ایجاد باور های مثبت چگونه است؟

ایجاد باورهای مثبت

در این جا به شما یاد می دهم که چگونه باور های منفی خود را پیدا کرده و چگونه ایجاد باور های مثبت کنید.

ایجاد باور های مثبت به جای باور های منفی

در ذهن ما باور های مثبت و منفی زیادی است که این باور ها سرنوشت ما را می سازند باور های سرنوشت ساز ما اگر منفی باشند دستاوردهای ما هم منفی می شوند بنابر این ما باید در ابتدا باورهایمان را شناسایی کرده و باور های مثبت را جایگزین آن کنیم. هر روز هزاران باور و افکار مثبت و منفی در ذهن ما هست اولین اقدام عملی ما آگاه بودن و بالا بردن قدرت شناسایی این افکار هست. گام نخست آگاه بودن و عشق داشتن به این هوشمندی و آگاهی بدون قضاوت و نگرانی است.

جایگزین کردن افکار مثبت
جایگزین کردن افکار مثبت

جایگزینی باور ها

جایگزین کردن و ایجاد باور های مثبت را باید جز عادت هایمان کنیم. گاهی انسانها خسته و نا امید از اینکه چرا همیشه زندگی غم انگیزی دارند می نالند و ناراحتند. چیزی که هست این است که این باور های منفی آنها است که زندگیشان را غم انگیز کرده است. با تغییر این باور ها می توانند خود را نجات دهند و زندگی خود را تغییر دهند. ولی در ابتدا باید تشخیص دهند این باور های اشتباه چیست. در مرحله بعد شروع به تغییر و جایگزینی این باور های مثبت به جای باور های منفی کنند.در این مورد به مقاله کانون توجه شما کجاست؟ در سایت سر بزنید.

ترس

نگرانی استرس و ترس همگی ریشه در باور های منفی دارد و انسان را درپایین ترین سطوح ارتعاشی مانند غم، افسردگی و غمگینی نگه می دارد. اجازه رشد و توسعه فردی به انسان نمی دهد. و تا انسان آگاه نباشد حتی نمی داند که در حال چه اشتباه خطیری نسبت به خود است. باید ابتدا آگاه شویم و بعد تا می توانیم ترسهای خود را شناسایی کنیم و ببینیم این ترسها از کجا و از کدام باور منفی نشات گرفته است‌‌. شروع به پاکسازی افکار و ایجاد باور های مثبت کنیم تا شاهد رشد و نمو شخصیت و تغییر کیفیت زندگی خود باشیم .

افکار را پاکسازی کنیم
افکار را پاکسازی کنیم

چگونگی شناخت باور های منفی

باور های منفی را از روی ترسها و موانع ذهنی می توان تشخیص داد. در باور های بازدارنده و از این جا که بعضی از کارها را می خواهید شروع کنید ولی نمی توانید یا می گویید حسش نیست و الان نه یا از شنبه شروع می کنم . یا می گویید می ترسم که این بشود یا آن بشود و یا بهانه های مختلف برای انجام ندادنش می آورید آگاه باشید که پس پرده باور یا باور های منفی قوی باز دارنده است و یا حتی بر عکس کاری را انجام می دهید که نمی خواهید .

شما باید در نظر بگیرید که بیشتر زمان خود را با چه کسانی و صحبت می کنیم و معاشرت دارید چون خیلی از افراد احساس و افکار منفی شما را بیشتر می‌کنند. شما باید بدانید هرچه افراد مثبت اندیش در اطراف خود بیشتر داشته باشید و با آنها تعامل کنید به باور داشتن خودتان کمک می‌کنید، زیرا آنها حمایت انگیزشی و مثبت دارند.از افرادی که به شما احساس ضعف و ناتوان بودن القا می‌کنند دور شوید و با مطالعه کتاب‌هایی در این زمینه و یا زندگی نامه افراد موفق می توانید انگیزه خود را افزایش دهید و الگوبرداری کنید.

مثال……

مثلا پر خوری می کنید یا زود عصبانی می شوید که این عصبانیت به ضرر شما تمام می شود. شما دوست ندارید زود خشمگین شوید ولی نمی توانید‌. هر بار تصمیم می گیرید که خشمگین نشوید بیشتر عصبانی می شوید پس همه اینها باور منفی قوی است که باید این موانع ذهنی را در دفتری بنویسید و علت این خشم و عصبانیت را از درونتان بپرسید. اگر جوابی نبود نگران نباشید زمان بدهید و باز هم بپرسید و مطمئن باشید جواب برایتان خواهد آمد. مرحله بعد برای ایجاد باور های مثبت ساختن باور های متقابل آن را شروع کنید و فورا دست به کار شوید.

راه هایی برای ایجاد باور های مثبت

در ابتدا باور های منفی و باز دارند خود را شناسایی کنید.
در مرحله بعد باور های مثبت جایگزین آن را بسازید.
و حالا تکرار و تمرین این باورها و جایگزینی آن ها یک استمرار و نظم جدی را می خواهد.
و بعد پیاده سازی باور های جدید به جای باور های منفی گذشته.
می توانید از تجسم به عنوان میانبری در این مسیر استفاده کنید .
به این صورت که در ذهن خود ،خودتان را با جایگزین شدن افکار و باور جدید تجسم کنید.

سایت principalrelocation مقاله ای در این مورد دارد.

شاد و سعادتمند باشید

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×