😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

عشق به خود چگونه است؟

عشق

در این جا در مورد اهمیت عشق به خود و چگونگی عشق رسانی به خود می پردازیم.

شاید اغراق نباشد که بگویم عشق به خود از مهمترین ارکان کیفیت ارتباطات شغل روابط خانوادگی و روابط شغلی و سلامتی و حتی ثروت و موفقیت می باشد. شاید با انسان هایی برخورد کرده باشد که ظاهرا هیچ کار خاصی انجام نمی دهند و شاید به نظر کمی خود خواه تر از بقیه به نظر بیایند، ولی بسیار دلنشین و دوست داشتنی و جذاب هستند.

و بنابر این باید به این اصل مهم به طور جدی بپردازیم. توجه و وقت گذاشتن برای خود و عشق ورزی یک عمل تفریحی و تفننی نیست. بلکه با جدیت باید وقت بگذاریم تا خود درونمان را شاد نگه داریم و حال دلمان را خوب نگه داریم. تا به توابع آن ارتعاشاتی که ساطع می کنیم در مدار بالا قرار بگیریم. و به قدرت ذهن دسترسی بیشتری پیدا می کنیم. در این خصوص در یکی از مقاله ها با نام قدرت ذهن توضیحات بیشتری داده دشده است.

عشق به خود
عشق به خود

چگونه به خود عشق بورزم

برای عشق به خود و دوست داشتن خود باید افسار زندگی را به دست خودمان بگیریم و اصل مهم این است که دنبال تایید دیگران نباشیم. ببینیم خودمان چه علاقه مندیهایی داریم. به چه چیزهایی عشق می ورزیم چه غذاهایی را دوست داریم. برای تفریح کجاها را می پسندیم. چه افرادی را برای معاشرت برمی گزینیم. باید احساس شایستگی و لیاقت بسیاری کنیم و اگر احساس لیاقت و شایستگی ما به هر دلیل پایین باشد مثلا ممکن است در کودکی بخاطر کم توجهی والدین مان عزت نفس پایینی داشته باشیم. یا در کودکی در کلاس توسط معلم و همکلاسی هایمان مورد تمسخر قرار گرفتیم … و دلایل بسیار دیگر نباید سخت بگیریم و خودمان را سرزنش نکنیم بلکه احساس لیاقت خود را بالا ببریم. با توجه به خود و ساختن جملات تاکیدی و تکرار آنها باور خود را در این زمینه عوض کنیم.

جملات تاکیدی

  • من لیاقت بهترینها را دارم.
  • من شایسته ی بهترین اتفاقات هستم.
  • من شایسته ی ارتباط با عالی ترین افراد هستم.
  • انسانهای سطح بالا از هر لحاظ خودشان دنبال ارتباط عالی با من هستند.
  • من دوست داشتنی هستم.
  • من عاشق خودم هستم .
  • من شایسته ی بهترینها هستم.
  • من لایق ثروت و پول فراوان هستم.
  • من بدنی سالم و زیبا و ورزیده دارم.
  • من بسیار زیبا هستم.
  • من شگفت انگیز هستم.
  • من عزیز دل خدا هستم.
  • خداوند در خدمت و عشق رسانی به من است.
  • هر کسی به من میرسد روی خوبش را به من نشان میدهد.
  • من کاریزمای بالایی دارم.
  • من پر جاذبه هستم.
  • من هر روز به تمرینات عشق به خود میپردازم.

این جملات تاکیدی به شما کمک میکند تا به خود باوری برسید
احساس بسیار خوبی نسبت به خود داشته باشید
با احساس خوب به خود عزت نفس شما بالاتر می رود
عشق به خود عظمت درونتان را به شما نشان می دهد .
قلب شما را باز و روشن می کند . وسعت وجود شما را به شما نشان میدهد.

تمرین دیگر برای عشق به خود

یکی دیگر از تمرینات این است که برای خود وقت بگذاریم . خودمان به تنهایی به یک رستوران درجه یک برویم و با خودمان خوش بگذرانیم. و هر ماه حداقل یک همچنین تفریح یک نفره داشته باشیم. یا هر طوری که به ما خوش میگذرد. غذایی که دوست داریم را بدون توجه به قیمت سفارش دهیم. و به خود بگوییم عزیزم آیا به تو خوش میگذرد؟ همچنان که انگار با معشوقه ی دوست داشتنی و زیبای خود صحبت می کنید و از مصاحبه با او لذت می برید. عشق به خود را باید یاد بگیرید.

در خانه لحظات زیبایی را با خود به تنهایی ترتیب دهید


در خانه لحظاتی را با خود خلوت کنیم لباس زیبایی بپوشیم و خود را خود آراسته کنیم. و خود را دعوت به نوشیدنی مطبوع و خوش طعم و مورد علاقه خود کنیم. و با یک موسیقی زیبا و لایت لحظات هیجان انگیزی را برای ارتباط با درونی ترین بخش وجودمان ترتیب دهیم. باور کنید ارزش دارد و می ارزد که وقت بگذارید و تدارک بهترین ارتباط را با خود را ببینید. امتحان کنید و حس شگفت انگیز عشق به خود در این تمرین ساده ولی مهم را تجربه کنید. به خود عشق بورزید.

تمرین آینه

خود را در آینه ببینید سعی کنید مرتب باشید تا به خود احساس بهتری داشته باشید. با صدای بلند ابراز احساسات کنید و بگویید دوستت دارم. عاشقتم و اسم کوچک خود را با عشق صدا کنید و به خود بگویید چه قدر دوست داشتنی هستید. بگویید همین طوری که هستید خود را قبول دارید و عاشق خودتان هستید. حتی پا فراتر بگذارید خودتان را در آ غوش بگیرید و به خود بگویید خیلی دوستت دارم .تا میتوانید به خود عشق دهید. سعی کنید در اوایل تمرین در جای خلوت این تمرین عشق به خود را انجام دهید تا کسی مزاحم شما نشود چون ممکن است به نظر بقیه عجیب و مسخره بیاید. سعی نکنید توضیح اضافه دهید و کسی را توجیه کنید. چون در این صورت ممکن است نتیجه عکس بگیرید و باور خودتان هم چون هنوز کامل شکل نگرفته ضعیف شود.

در آینه به خود نگاه کنید و جملات زیبا بگویید
در آینه به خود نگاه کنید و جملات زیبا بگویید

روی خودتان متمرکز شوید

بنابر این از الان باید یاد بگیرید روی خودتان متمرکز شوید به کسی کاری نداشته باشید مگر خودش بخواهد از شما کمک بگیرد و آن هم در صورتی است که شما در تمرین قوی شده باشید. سعی کنید دنبال تایید دیگران نباشید تا می توانید به خود عشق دهید و توجه کنید. در هر صورت شما همیشه مخالفانی خواهید داشت پس انرژی خود را برای تایید و خوشایندی دیگران هدر ندهید. کاملا متمرکز به خود باشید. در این مورد سایت WIKIPEDIA مقاله ایی دارد.

کنترل زندگی خود را به دست بگیرید

قبول دارم داشتن عشق به خود کار راحتی نیست ولی با تمرین امکان پذیر است. شما قطعا نمی خواهید همانند ۹۵ در صد مردم فقط زندگی را بگذرانید و هیچ چه چیزی تحت کنترل شما نباشد. بلکه شما می خواهید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و خود را قوی کنید و زندگی دلخواه خود را بسازید. عزت نفس و عشق به خود را بالا ببرید. و ارتباط با درون خود را گسترش دهید. در این خصوص گسترده تر مقاله شجاعت درون توضیحات جامعی داده شده است.

تا میتوانید خودتان را دوست داشته باشید و به خود عشق بورزید از خود قبل از خدا سپاسگزاری کنید. شاید تعجب کنید ولی دقیقا همین است عشق و سپاسگزاری زمانی سرریز میشود که خودتان لبریز از آن باشید.

موفق و پایدار باشید… .

دیدگاه‌ها (2)

*
*

    زهرا جاوید Guest 1399-04-02 Reply

    خیلی عالی بود مقاله زببایی که نوشتید در مورد عشق ورزیدن به خود. سپاسگزارم .

      azita8456 نویسنده 1399-05-27 Reply

      سپاس از شما دوست عزیز

×