😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

شادی درونی را به تعویق نیندازیم

شادی درونی

در این جا به عوامل شادی درونی می پردازیم و روشهای شادی درونی را به شما می گوییم.

ما منتظر این هستیم که اتفاقات بیرونی ما را شاد نگه دارد. ما منتظر هستیم کسی ما را خوشحال کند. معجزه ای رخ دهد تا ما شاد باشیم. همه طوری رفتار کنند که آب توی دل ما تکان نخورد. زمین و زمان دست به دست هم دهند تا ما را خوشحال کنند، بدون اینکه خودمان قدمی برای شادی خود برداریم. منتظر می مانیم تا عوامل بیرونی ما را خوشحال کنند. خودمان تلاشی برای شادی درونی نمی کنیم. شادی در اصل درونی است. خودمان باید شادی را بسازیم و برای خوشحالی بیشتر تلاش کنیم.

برای ساختن شادی درونی باید برنامه داشته باشیم

برای ساختن شادی باید برنامه داشته باشیم. نباید منتظر این باشیم که عوامل بیرونی ما را شاد کند گرچه این اتفاق هم خواهد افتاد ولی بعد از اقدامات ما و داشتن برنامه برای شاد بودن. مسائل زندگی درسی هست که باید آنها را بیاموزیم و تا زمانی که ادامه دهیم و بینش خود را عوض نکنیم ادامه دارند. اگر ما متوجه این نشویم که مسائل ما چراغ راه ما هستنند به جواب درست نمیرسیم و نتیجه نمگیریم. آنها دوباره تکرار میشوند. به شکل بزرگتری رونمایی می کنند. برای توضیحات بیشتر به مقاله شجاعت مراجعه کنید.

شادی درونی
شادی درونی

تکرار مسائل برای ما پیامی دارند

تکرار مسائل برای ما پیامی دارد و آن پاسخ خواسته ی ما است. قطعا ما یک روزی یک جایی یک وقتی یک خواسته ای را اعلام کردیم و یا در وجودمان خواسته ایم و حالا باید بهای آن را بدهیم. بهای رسیدن به آن خواسته به شکل های مختلف بروز میکند که زیاد مهم نیست چیزی که مهم است این است که من برای خواسته ام بنا به بزرگ بودنش باید بهایش را پرداخت کنم. و بهایش تغییر شخصیت و ارتقا آن به شکل های مختلف است.

برای شادی درونی باید انضباط شخصی داشته باشیم

تغییر شخصیت زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم و عمل کنیم، دانش بیاموزیم و انضباط شخصی داشته باشیم. خود را مقید به عمل کردن و اقدام کنیم. به تعویق انداختن بهانه ای است برای اینکه خودمان را در همین حالتی که هستیم نگه داریم. در حالت مات زدگی و یخ زدگی به خود انگیزه بدهید. شادی را دنبال کنید و هر روز از جهان شگفتی بخواهید. زندگی خود را به صورت روز مرگی در نیاورید و به زندگی خود هیجان دهید. هدف داشته باشید برای اهدافتان برنامه ریزی کنی، برنامه و هدف ده ساله، پنج ساله و سالانه و ماهانه و روزانه و برای همه لحظاتتان برنامه داشته باشید. ارزشمند ترین چیزی که خیلی گران و قیمتی است و ما آن را ارزان از دست می دهیم، وقت و زمان است. زمان را غنیمت بشمارید و قدر هر لحظه از عمر خود را بدانید.

برای شادی درونی در سایتEntrepreneur مواردی گفته شده است.

چگونه شادی درونی را برای خود بسازید؟

  • شاد بودن خیلی سخت نیست شما می توانید با کارهای کوچک از چیزهای ساده خوشحال شوید.
  • مثلا برای خود یک دمنوش خوشمزه تهیه کنید و با لذت در یک فنجان زیبای شیشه ای نوش جان کنید.
  • شما می توانید به دوست قدیمی خود که با هم خاطر ه های لذت بخش دارید زنگ بزنید و از گپ زدن با هم لذت ببرید.
  • یکی از راه‌های رسیدن به آرامش درونی مراقبه و توجه و تنظیم تنفس است.
  • یا به یک پیاده روی لذت بخش در پارک و طبیعت زیبا بروید و کلی لذت ببرید.
  • به یک موسیقی زیبا و مورد علاقه تان گوش دهید و شادی درونی را فعال کنید.
  • شما می توانید با کلی کارهای ساده و مورد علاقه خود راخوشحال نگاه دارید، به همین سادگی و راحتی.
  • فقط باید برای آن برنامه بچینید. این مهم است بخاطر ساده بودن و در دسترس بودن شادی درونی رابه تعویق نیندازید.
  • وقت گذراندن با دوستان و آشنایان که دوستشان داریم و احساس خوب و مفید بودن به ما می‌دهند بسیار در به وجود آمدن آرامش درونی کمک کننده است.
شادی درونی را خودتان بسازید
شادی درونی را خودتان بسازید

قدردانی از خود

سپاسگزاری قدرتمند است و شما را خوشحال میکند وشادی درونی را به شما به صورت کاملا رایگان و در دسترس با بالاترین ارتعاش می دهد. سپاسگزاری و قدر قدانی از خود مهمترین عامل حال خوب و شادی درونی شما است. من تمرین کردم تا یاد بگیرم اول از خودم سپاسگزاری کنم. چرا که کسی که قدردان و سپاسگزارخود نباشد نمی تواند قدر دان و سپاسگزار خدا و جهان باشد. تمرین کنید تا عادت شود که از خود سپاسگزاری کنید و قدر خودتان را بدانید. عشقی که لبریز نباشد امکان سرریز شدن و بخشش را ندارد. به خودتان عشق بدهید. و منتظر کسی نباشید.

در این مورد در مقاله عشق ورزیدن به خود کاملا توضیح داده شده است.

برای تغییر و شادی درونی منتظر کسی نباشید

  • برای تغییر زندگی و شادی درونی منتظر کسی نباشید. تلاش کنید تا خود را شاد نگه دارید. تا نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.
  • احساس خود را عالی نگه دارید. اگر احساستان به دلایل مختلف بالا و پایین شد اصلا نگران نباشید .
  • دوباره مرحله به مرحله احساس خودتان را بهتر کنید. برای خود ارزش قائل شوید. برنامه داشته باشید.
  • تغذیه مناسب و سالم داشته باشید. ورزش کنید.
  • پس انداز شخصی داشته باشید.
  • در شغل خود جدی باشید و به حرف و قول خود عمل کنید.
  • بعد ببینید جهان چه قدر برای شما ارزش قائل می شود و جایگاه شما را تغییر میدهد.
  • به بیرون از خود کار نداشته باشید تا می توانید روی خودتان کار کنید.
  • دانش خود را بالا ببرید. مطالعه کنید. آموزش ببینید و بلافاصله اقدام کنید.

در آخر….

تمامی انسان‌ها می‌خواهند که آرامش درونی داشته باشند و این آرامش همراه احساس خوب، کنترل هیجان و همچنین حالتی است که شما کمتر در شرایط اضطراب و نگرانی قرار بگیرید. وقتی به این مرحله می‌رسید تمام نقاط قوت و خواسته‌ها و اهداف و حتی ضعف‌ها و معایب خود را می‌بینید و می‌پذیرید و راحتر با آنها کنار می آیید. نکته دیگر این است که شما باید بدانید و زمان گذشته تمام شده است و آینده هنوز نیامده و این لحظه حال است که واقعیت دارد. بنابراین از تمام زیبایی‌های لحظات حال خود لذت ببرید و با آنها شادی درونی خود را بسازید.

موفق و پایدار باشید… .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×