😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

داشتن نظم در زندگی چه تاثیری در کیفیت زندگی دارد.

داشتن نظم

در اینجا از اهمیت عظیم داشتن نظم و نتایج حیرت انگیز داشتن نظم میپردازیم.

اهمیت داشتن نظم در زندگی

به جهان که توجه کنی روز و شب، طبیعت و فصل ها که به ترتیب می آیند و می روند.به رشد گیاهان می نگری و بارش باران و تولید مثل حیوانات و غیره و غیره نظمی را در آنها نظاره گر هستیم. دنیا با نظم و ترتیب خاصی میچرخد. و این به ما نشان میدهد که ما هم همانند جهان در نظم به طور طبیعی پیش برویم. تا رشد کنیم و موفق شویم. اگر ما بایستیم جهان منتظر ما نمی ماند و پیش میرود. بنابر این ایستادن فقط باعث عقب افتادن ما می شود. اگر ما پیش برویم و خودمان را هماهنگ با گسترش جهان کنیم، نه تنها پیش میرویم بلکه جهان به پیشرفت ما سرعت بیشتری میدهد تا جایی که باعث شگفتی ما و دیگران می شود. برای پیشرفت دراین موضوع میتوانیم ازمقاله نوشتن هدف در سایت استفاده کنیم.

نظم داشتن
نظم داشتن




انسانهای موفق چگونه انسانهایی هستند

انسانهای موفق انسانهایی هستند که در زندگیشان نظم دارند. هر کاری را سر وقت خودش انجام می دهند. چه حوصله داشته باشند چه نداشته باشند. خسته باشند یا نباشند چه خوابشان بیاید یا نیاید. چه خوششان بیاید چه نیاید.در هر صورت هر کار را که سر وقت انجام می دهند. خود را متعهد به انجام آن کار میکنند. این مهمترین عامل موفقیت این عده خاص است که باعث می شود موفق شوند به پیش بروند و خاص شوند. اگر انسان بر خود کنترلی نداشته باشد و خود را وا دهد خدا می داند که آینده اش چه خواهد شد.

چرا مردم نتیجه نمی گیرند؟

زندگی اکثر مردم به همین منوال می گذرد باری به هر جهت بدون هدف و بدون برنامه ریزی یا اگر هم برنامه ای میچینند به آن عمل نمی کنند و جالب اینجاست که متعجب هم می شوند که چرا نتیجه نمی گیرند. برای مثال برای لاغری و کاهش وزن شروع به رژیم غذایی و ورزش می کنند و تا چند روز چند هفته و یا چند ماه ادامه می دهند و به مرور دوباره به محض اینکه نتایج می خواهد خود را نشان دهد تنبلی می کنند و اهمال کاری می کنند و برنامه و هدف خود را رها می کنند. همین طوری بی نتیجه میماند.

نظم از ارکان مهم پیشرفت است

منظم بودن یکی از ارکان مهمی است که شما را جز چند درصد انسانهای موفق می کند. شاید در وحله اول نظم داشتن و هر کاری را سر وقت خود انجام دادن مشکل باشد. ولی با تلاش این وضعیت به صورت روتین در آمده و برای شما راحت و آسان و به صورت عادت در میاید. اما شما بارها تصمیم میگیرید که اقدام کنید ولی بعد از مدتی شور و اشتیاق شما پایین می آید و شما به حالت قبل برمی گردید آیا می خواهید راه حل این مساله را به شما بگوییم تا انگیزه و شور و اشتیاق خود را بالا ببرید؟ و همیشه انگیزه برای رشد داشته باشید؟ در سایت thriveglobal در این مورد توضیح داده شده است.

با نظم داشتن میتوانید در زندگی پیشرفت کنید
با نظم داشتن میتوانید در زندگی پیشرفت کنید

مثال

مسئله و یا هدفی را برای خود تعیین کنید. برای مثال من می خواهم تا ۶ ماه دیگر وزنم را 10 کیلو کم کنم . برای شروع خوب پیش میروم رژیم غذایی میگیرم ورزش میکنم و بعد از مدتی انگیزه ام پایین می آید و دیگر شور و شوق اولیه را ندارم. و به حالت قبل برمیگردم. برای جلوگیری از این حالت اهمال کاری ابتدا هدف خود را مکتوب کنید. و بعد بنویسید در صورت رسیدن به هدف در آینده چه اتفاقی های عالی خواهد افتاد و در صورت نرسیدن به هدف چه پیامدهایی گریبان گیر من خواهد بود.

کشیدن ستون

یک ستون در دفتر خود بکشید و برگه خود را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. در بالای ورق خود بنویسید مثلا هدف من کم کردن 10کیلو وزن است.در سمت راست دفتر بنویسید اگر این وزن کم نشود این اتفاقها خواهد افتاد و در سمت سمت چپ دفتر بنویسید اگر وزنم کم شود این اتفاقها خواهد افتاد. تمام عواقب بد را که در چند سال آینده گریبانگیر شما خواهد شد را بنویسید. و هین طور در ستون بعدی تمام نتایج خوب شما از نظم و اقدام به عمل به دست می آید را با احساس خوب بنویسید. هر روز مرور کنید.

هدف

هدف من کم کردن وزنم است. و رسیدن ۶۰ کیلو از ۷۰ کیلو تا ۶ ماه آینده. اگر من به وزن مورد نظرم نرسم چه عواقبی را در ۵ سال آینده خواهم داشت اگر به وزن ایده آلم برسم در ۵ سال آینده چه دست آوردهایی خواهم داشتو

جدول

اگر من به وزن مورد نظرم نرسم چه عواقبی
را در ۵ سال اینده خواهم داشت
اگر به وزن ایده آلم برسم در ۵ سال آینده چه دست آوردهایی خواهم داشت
1- من چاق و بد اندام می شوم.
2-من بیمار میشوم با تنگی نفس شدید و راه رفتنم برای من سخت می شود.
3-من خیلی پیر تر نشان داده می شوم.و اصلا احساس خوبی به خودم ندارم.
4- لباسهای زیبا اندازه من نیست. و مجبورم ساعتها دنبال لباس بگردم و دست آخر هم لباسهای زشت و گشاد را انتخاب کنم.
5-در جمع اعتماد به نفس من کم است چون چاق و بد اندام هستم.
6- جذبه ای ندارم و نمیتوانم اثر گذاری باشم چون حتی نتوانسته ام وزن خودم را کم کنم.
7- هر چه قدر هم به خودم برسم ظاهر دلنشینی ندارم. و جذاب نیستم.
8- حالم از دیدن اندام خودم بد میشود و این چاقی بد ترکیب را دوست ندارم.
9- چاقی شکمم نمی گذارد کارهایی مثل بستن بند کفشم گرفتن ناخنهای پایم و….را به راحتی انجام دهم.و برایم خیلی سخت خواهد بود.
10-در شغلم جذابیتم بسیار کم میشود و دیگر مورد توجه نیستم.
1-من بسیار زیبا و خوش اندام میشوم.و از دیدن هیکل خودم لذت میبرم.
2-من در سلامت کامل بسیار شاداب و پر انرژی هستم.و احساس بسیار خوبی دارم.
3-من با اعتماد به نفس زیاد با وزن دلخواهم هستم. و بخاطر اندام متناسبم بسیار اعتماد به نفس بالایی در زمان صحبت و ارتباط با دیگران دارم.
4-لباسهای زیبا سایز من است. میخرم و میپوشم و لذت میبرم.
5-ازدیدن اندام خودم با وزن دلخواهم بسیار لذت می برم.و لباسهای بسیار زیبا و شیک میپوشم/
6-احساس سبکی میکنم و انعطاف بدنم زیاد میشود.
7-ظاهرم بسیار آراسته و زیبا می شود.و حالم خوب است.
8-بسیار جذاب و با نفوذ میشوم. و اثر گزار تر میشوم.
9-بسیار جوانتر وزیباتر نشان میدهم.وسنم کمتر نشان میدهد.
10-در شغلم بسیار جذاب تر و با نفوذ تر میشوم .ومخاطبین بیشتری جذب میکنم.

اقدام کنید

این نمونه ای از جدول مورد نظر بود که شما می توانید در هر زمینه ای از اهداف و خواسته هایتان برای شور و انگیزه از این جدول با موضوع مورد نظر استفاده کنید. و خیلی زیباتر و دقیق تر بنویسید. و حتی می توانید نمونه های جدول خود را برای ما بفرستید. تا با کمک هم کیفیت آن را بالاتر ببریم و اگر ابهامی بود برطرف شود.اقدام کنید بنویسید و هرروز مرور کنید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. تلاش کنید و نظم را در زندگی خود اعمال کنید. دست به کار شوید و نظم را در زندگی خود اجرا کنید . اقدام کنید.

موفق و پایدار باشید… .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×