😎 بزرگ ترین دوره عزت نفس هوشیاری منتشر شد 🎉 مشاهده دوره

هوشیاری

رویکرد زندگی یعنی چه و چگونه ارتقاء می یابد؟

رویکرد زندگی

نوع دیدگاه و عملکرد ما در زندگی در جهت دهی و رسیدن به اهدافمان بسیار مهم است. در این مقاله با موضوع رویکرد زندگی و تغییر آن با ما همراه باشید.

رویکرد زندگی چیست؟

افزایش کیفیت زندگی یکی از مهم ترین مفاهیم مطرح شده در مباحث روانشناسی می باشد. ایجاد تغییراتی در تفکر و عقاید که گاهی باعث تغییر رویکرد زندگی و در نهایت پیشرفت های بسیار زیادی در زندگی ما می گردد. اگر بخواهیم کیفیت را در زندگی افراد معنا کنیم، باید بگوییم که نشاط اجتماعی، روانی و جسمی در آن پدیدار است. ضمن این که شخص از اعتماد به نفس کافی برخوردار است و از زندگی خود لذت کافی می برد. بنابراین می توان دریافت که رضایتمندی در زندگی و احساس خوشحالی، برای زیستن بسیار مهم است. در کنار این مقاله می توانید مقاله ذات زندگی شادیه را نیز مطالعه نموده و از آن بهره ببرید.

رویکرد زندگی و بهبود آن چگونه صورت است؟

برخی از افراد تصور می کنند که کیفیت زندگی شان استاندارد است. اما در حقیقت استاندارد زندگی ما که با درآمد ما برابر می باشد، تاثیر بسیار کمی بر کیفیت زندگی ما دارد. ما انسان ها به وسیله پول و ثروت، حتما می توانیم سطح کیفیت زندگی مان را افزایش دهیم. اما احساس شادی درونی و حقیقی را فقط به وسیله پول نمی توانیم تجربه کنیم. سلامتی، سرزندگی، خوشبختی احساس شادی، درآمد، تفریحات و … در کنار هم می توانند کیفیت زندگی ما را معنا بخشند.

گاهی اوقات زندگی برای ما خسته کننده می گردد و باعث می شود که انگیزه خود را برای ادامه از دست بدهیم. اما می توان با کمی تغییر در نحوه تفکر و یا رفتار، رویکرد زندگی را در خود تغییر داد. همه ما انسان ها در دوره هایی از زندگی استرس و نگرانی را تجربه کرده ایم. زیرا زندگی همیشه آن طور که می خواهیم پیش نخواهد رفت. اما باید بگوییم که کیفیت زندگی مان بیشتر به عادت های ما مربوط می گردد. پس با بهبود این عادت ها می توانیم تا حدودی کیفیت زندگی مان را در بخش های مختلف، بهبود ببخشیم.

انجام شکرگزاری و قدردانی، فرکانس های بسیار مثبتی را به سمت ما سرازیر می سازد. شک نداشته باشید که بعد از مدتی که سپاسگزاری می کنید، نشانه های آن را در زندگی خود خواهید دید. اولین و مهم ترین نشانه آن احساس آرامش و رضایت بیشتر در زندگی است. انجام مراقبه، مدیتیشن، یوگا و حتی ورزش کردن و پیاده روی نیز می تواند فشار های روانی را در ما کاهش دهند و این خود باعث کاهش میزان استرس و بیماری های مرتبط با افسردگی می گردد.

رویکرد زندگی و بهبود آن چگونه صورت است؟

تاثیر عادت های غلط در رویکرد زندگی:

اگر بتوانیم عادت های ناسالم را در خود کنار بگذاریم، بسیار به هدف خود نزدیک شده ایم. میزان انرژی ما که در یک روز به آن نیاز داریم، ارتباط مستقیمی با عادت های ما دارد. این عادت های ما هستند که غیر از حالات بدنی و رفتار ما، بلکه افکار و ذهن ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهند. ثابت شده است که افرادی که عادات غلط را پیروی می کنند، فاقد سرزندگی و انرژی کافی هستند و این نکته ارتباط مستقیمی با کاهش کیفیت زندگی شان خواهد داشت. بنابراین انجام دادن عادت های مثبت و سالم، می تواند باعث شود که عادت های غلط کم رنگ تر شده و از کم کم از بین بروند.

معلم های بزرگ زندگی ما کدامند؟

لطفا برای مشاهده ویدیو با IP کشور ایران وارد نشوید.

چکیده:

داشتن خواب کافی و با کیفیت، به بهبود عملکرد جسم و ذهن ما کمک به سزایی می کند. همچنین تغذیه مناسب و سالم نیز باعث می شود که انرژی کافی را برای انجام کار های روزمره خود داشته باشیم. یادگیری مدیریت زمان و انجام آن، کمک می کند تا استرس و نگرانی کمتری را تجربه کنیم و در نهایت احساس سرزندگی بیشتری داشته باشیم. معاشرت های سالم، سفر کردن و انجام تفریحات را فراموش نکنیم. زیرا کار هایی را که در اوقات فراغت خود انجام می دهیم، تاثیر بسیار زیادی روی جریان بهبود کیفیت زندگی ما خواهد داشت. شاد و پیروز باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

×